Duim vs Glas - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Bram Niessen - WaarBenJij.nu Duim vs Glas - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Bram Niessen - WaarBenJij.nu

Duim vs Glas

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

28 Juni 2015 | Duitsland, Berlijn

Hallo westerburen!

De maand Juni, een maand waarin veel gebeurd hier in Berlijn.

Ons hotel heeft bezoek gehad van het management, staff en spelersvrouwen van de voetbalclub Juventus. Dit aangezien de Champions League finale dit jaar plaats vond in Berlijn. De hoge piefen van Juventus waren al een aantal dagen van tevoren in Berlijn en kregen werkelijk heel lekker eten voorgeschoteld door ons hotel. Verder waren ze niet zo heel speciaal aangezien ze de hele dag in de vergaderruimte zaten. Helemaal voor hun ingericht met printer, koffiezetapparaat en de hele meuk.
Heel Berlijn liep de 6e vol met fans van Barçelona en Juventus, de Spanjaarden waren door heel Berlijn te horen met hun liederen. Vooral in de metro was dit een interessant iets om mee te maken. Ik ben de wedstrijd gaan kijken met 2 collega's, dit was wel erg gezellig. Helaas heeft Juventus verloren van Barça, maar dit hadden jullie vast wel al meegekregen.

Deze maand hadden we ook de basketballers van FC Bayern München in het hotel. Wat zijn deze gasten allejezus groot, niet normaal. Ze moesten tegen het team van Berlijn basketballen en waren vooral op hun kamer aan het rusten. Ze kwamen alleen bij ons (banqueting) eten.

Verder hebben we nog een paar conferenties gehad deze maand maar dat is ook niet zo speciaal.
Ik heb wel nog bezoek gehad van een mede-Upper-Tenner. Met hem ben ik nog wat toeristische bezienswaardigheden afgegaan en we hebben een bezoekje gebracht aan Polen, waar de mensen nog grijzer zijn dan de straten.

Afgelopen dinsdag op het werk heb ik mijzelf aardig verwond, ik liep met 2 flessen spa rood in mijn rechterhand op weg naar een tafel toen opeens de flessen uit elkaar spatten (waarschijnlijk was er minstens 1 al kapot). Het glas verwondde mijn duim en de chef vond het een strak plan om mij naar de 1e hulp te sturen. Aldaar aangekomen hebben ze m'n bloeddruk gemeten en me anderhalf uur laten wachten, liggend op een ziekenhuisbedje. Toen kwam de dokter om het schoon te maken, te verbinden en mij een tetanusspuit toe te dienen. Ik moest rustig aan doen en ik mocht woensdag proberen te werken. Ging allemaal prima, wel een beetje last en donderdag toch maar eerder naar huis gegaan. Vrijdagochtend nogmaals naar de dokter voor nieuw verband en om te horen dat ik niet meer mag werken tot en met maandag.
Zaterdag en zondag had ik sowieso al vrij want pap, mam, Lotte en Renée kwamen een weekendje op bezoek. En wat was het weer fijn om ze te zien. Voor Renée was het een verassing want ze wist van niks, ze was erg verbaasd en vond het super leuk.
We dachten om samen de Teufelsberg te gaan bezichtigen (een onbekende bezienswaardigheid in Berlijn), dus we hadden gereserveerd om 12.00 uur. Helaas hadden we de reis ernaar toe een beetje onderschat en waren we een kwartier te laat waardoor we niet meer mee konden met de rondleiding helaas. Dus we zijn verder gefietst naar het Olympiastadion om daar rond te lopen. Hier mochten we alleen met een begeleider in en daar hadden we ook geen zin in. Toen zijn we maar wat gaan drinken in de stad. Na de drankjes zijn we naar mijn appartement gegaan want het zou best hard gaan regenen. Eten besteld en gewoon een avondje bank gehangen. Voelde ook weer erg vertrouwd hihi. Zondag hebben Lotte, mam en pap nog een ronde gemaakt door Lotte en hebben we met z'n allen geluncht bij een Biergarten. En toen zat helaas het weekend er al weer op voor mijn bezoekers. En nu mag ik uit gaan kijken naar mijn verjaardag (bezoek van pap, mam, Lotte en Ella) en daarna uitkijken naar 6 augustus want dan komen mijn vrienden van scouting hier op kamp!

Toedeloe!

Bram

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 2103

Voorgaande reizen:

29 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

28 April 2015 - 12 Oktober 2015

Stage in Berlijn

Landen bezocht: